טעות אופיינית מס. 1 : דיווחי שעות
חברות צעירות וחדשות שעוד אין בהן שעון נוכחות ממוחשב.... נדרשות בדיווחי שעות הנעשים באופן ידני (אקסל)
הטעות האופיינית לנו הישראליים: נמלא אח"כ/מחר נתחיל....
הנה שלל תירוצים:
  1. נו טוב, כשיאשרו את הפרוייקט נתחיל, עכשיו מחכים לתשובות, הבודק עוד לא הגיע, זה המון מידע, לא מתאים, אין לנו מזכירה, אין לנו זמן, גם המנכל לא ממלא...
מה כן צריך לעשות:
למלא את הדיווחים האלו מיום ה 0 של התוכנית, ללמוד את טופס הדיווח, להעביר לעיון את החודש הראשון, לתקן טעויות ולהטמיע את הטופס בהתנהלות של כל עובד ועובד (כולל המנכ"ל)
זו עבודה קשה, אך הואיל ורוב תקציב החברה בנוי משכר... העבודה הסיזיפית הזו משתלמת.
 
 
טעות אופיינית מס. 2 : שינויים בתקציב
טופס שינויים בתקציב/בבקשה :
תמו הימים שבהם חברה היתה מנצלת 60-70-80% מן התקציב שקיבלה והיתה מבקשת בקשה חדשה על סכומים גדולים בהרבה.....
אין יותר מצב בו חברה לא מנצלת, ולא מנסה לנצל את כל התקציב שלה, על כן היו מוכנים וזריזים עם בקשת השינויים 90 ימים לפני סוף התוכנית.
בקשת שינויים חייבת להכיל התייחסות לנושא שינויים במשימות המו"פ במילים אחרות הבודק לא יאהב ששיניתם את משימות המופ ולא יידעתם אותו.
 
 
 
טעות אופיינית מס. 3 : עיכוב הדוחות
דיווחים שוטפים/מקדמות
לעיתים קרובות (מידי לצערי) חברות מקבלות תשובה חיובית על הפרוייקטים ועד שנחתמים המסמכים ומתקבל האישור החתום עוברים 6-7-8 חודשים מתחילת התוכנית. או אז עלולה הרשות לעכב את המקדמה (35% - מקדמה )
נא הכינו דוחות ביצוע החל מהרגע שבו פורמט הדוח נוחת באימייל שלכם, כך תוכלו לשלוח דוחות באופן מיידי.
 
 
טעות אופיינית מס. 4 : הזנחת הבודק
שוכחים את הבודק המקצועי.....
  1. היו בקשר עם הבודק המקצועי שלכם:
  2. שילחו אליו PR על הצלחות שיווקיות שלכם.
  3.  כתבו אותו על כתבות עיתון/מגזינים על החברה
  4. אם התפרסם באיזה מגזין רפואה מאמר שקשור אליכם/גם אם בעקיפין, שילחו אליו לינק והסבר....
  5. דווחו לו בזמן אמת על שינויים חיוביים ושליליים כדוגמת (סמנכ"ל הפיתוח נסע עם אשתו לRELOCATION/ המנכ"ל נסע להקים סניף/חברת בת לשיווק בניו-יורק)
                                    ובקיצור, אל תפתיעו אותו בשנה ב' עם מידע חשוב שקרה בשנה א'.
 
 
טעות אופיינית מס. 5: ניצול התקציב
  1. תת ניצול – בבואכם לטפל בסעיף בו יהיה תת ניצול משמעותי – לדוגמא תוכנן ניסוי בבית חולים/תוכנן אב טיפוס יקר, ואינכם רואים את הניסוי/אב טיפוס קורים בשנה הקרובה, השתמשו בכלי השינויים (90 יום לפני תום הפרוייקט) וקצצו את התקציב בהתאם.
  2. אינכם רוצים להעמיד את הבודק המקצועי מול הוועדה ששואלת אותו מדוע חברה XYZ לא שיחררה את הכספים עבור הניסוי/אב הטיפוס שלא בוצעו...!!!
 
 
טעות אופיינית מס. 6 : פחד
אל תתלבטו האם לבקש מענק מרשות החדשנות.... זהו הכסף הכי זול שתמצאו.
אתן לדוגמא חברה קטנטנה מתל אביב.... אותה אנו מכירים כחברת הניווט הישראלית הכל כך מוכרת.
וייז – קיבלו 1 מליון $ כשהיו שווים מליונים בודדים, לאט לאט העלו ערך
וכשנמכרו ב 1 מליארד $ !!!!  החזירו רק 3 מליון $.... לרשות לחדשנות
 
 
 
 

טעויות אופייניות של חברות ואיך ניתן להימנע מהן

טלפון
052-4831975
דואל
Go@pgh.co.il
כתובת:
ת.ד 141, מושב רמות מאיר
.